Natuurlijk even naar de Apple Store

6 oktober 2015 - Santa Clara, California, Verenigde Staten

Als je in Silicon Valley bent moet je natuurlijk even langs de Apple Store. In San Jose hebben we er een gevonden.

Ik heb me kunnen inhouden. Ik heb geen Parrot gekocht. Deze Drone die je kunt besturen met je IPhone is natuurlijk een droom voor ieder klein jongetje. En dat wordt je vanzelf in de Apple Store. Zoveel leuke gadgets bij elkaar, daar wordt je hebberig van.

Maar zoals gezegd , ik heb niets gekocht. Wel heb ik er een mooie toepassing gevonden voor de Thuiszorg onder de naam August. Het gaat hier om electroniche deurontgrendeling voor een redelijke prijs. Voor 250 dollar heb je dus een apparaatje dat met behulp van je IPhone het slot van je deur van de buitenkant opent.

Bij ZuidZorg werken wij nu nog met Clavisio kluizen. Stevige sleutelkastjes die de wijkverpleegkundige kan openen en waarin de sleutel van het huis zit.

Het goede nieuws is dat August een prijsdoorbraak is. De meeste systemen in Nederland kosten 1000 euro of meer. Het is dus neen kwestie van geduld voordat Apple de markt open gaat gooien in Nederland.

IMG_0451  IMG_0452  IMG_0453

Na het bezoek aan de Apple Store zijn we gaan eten in San Jose. Eregast aan de dis was Frank Verbeek van Gociety.

De winnaar van de Startups heeft software om een gewone smartphone heel toegankelijk te maken voor senioren. Samen met Eindhovense partners hebben we bekeken wat de mogelijkheden zijn om deze toepassing in Eindhoven een plekje te geven.

Moe maar voldaan lag ik keurig op tijd in bed (11.00 uur).
Braaf of niet?

1. Daan Dohmen:
    7 oktober 2015
    Dank voor jouw blog weer. Domotica of Home Automation gaat voor zowel Google (Nest) als Apple heel belangrijk worden. We hebben contact met beiden en er komt een aantal spannende dingen aan. Het slot dat je noemt is zeker interessant, we hebben het ook in ons Futurelab draaien. Helaas past het qua techniek niet op Nederlandse deuren.... Balen. Er komt wel iets anders aan dat we momenteel testen. Hoop dat die fabrikant ook qua prijsstelling wat realistisch blijft want dat is in Nederland momenteel nog wel het probleem bij de vele probeersels op dit gebied!

Succes morgen!
    'Je virtuele reisgenoot'