Stroomstoring; een kniesoor die daar op let!

22 april 2015 - Nadi, Fiji

woensdag 22 april

Kijk, da's nog eens andere koek. Ik vond gisterenavond een briefje op de deurmat, waarin de Fiji Electricity Authority (FEA) aankondigde dat vandaag de stroom er uit zou liggen. Van half negen in de ochtend tot half vijf vanmiddag geen stroom, in verband met groot onderhoud.

Kom er maar eens om in Nederland. Het land zou te klein zijn. Ik geloof niet dat iemand zich er hier iets van aantrekt. En er gebeurt ook niets. Het hotel heeft een noodaggregaat en de rest van Fiji kan best een dagje zonder stroom. Toen ik vanohtend een lange strandwandeling maakte, kwam ik langs twee dorpjes, die gewoon doordraaiden. Koken, wassen, de was ophangen, beetje met de kinderen spelen. Er leek niets aan de hand. In Nederland zou het land plat liggen.
Ieder nadeel heb z'n voordeel. Dat is hier weer eens aangetoond.

Je loopt hier trouwens volstrekt alleen over het strand. En wat een schoonheid. Zo maar even moederziel alleen langs de rand van de Stille Oceaan lopen. Dat voelt wel koninklijk.
Trouwens, ik snap WA wel. Onze koning had zo'n plekje, maar dat moest ie helaas verkopen. Misschien is Fiji iets voor hem?

Strand Korotogo 1   Strand Korotogo 2  Strand Korotogo 3

Overigens zit ik enigszins in gewetensnood. Ik heb op het strand hele mooie stukken koraal gevonden en prachtige schelpen. Ik zou ze graag mee willen nemen, maar daar kun je voor gearresteerd worden, schijnt. Vooral dus ook in Nederland.

Paarse Zeester

Gelukkig hebben we de foto' s nog !