Digital Health & Executive bootcamp

29 september 2015 - Amsterdam, Nederland

sillicon-valley

Een weekje ondergedompeld worden in de EHealth wereld, dat is de bedoeling.

Ik heb vanmiddag de koffer van zolder gehaald. Morgen nog even een dagje werken aan het nieuwe bedrijfsplan van ZuidZorg en dan een week inspiratie opdoen in Silicon Valley.

Zondagochtend vlieg ik naar San Francisco om dan t/m zaterdag 10 oktober onder te duiken in de EHealth wereld. De studiereis waar ik aan deel ga nemen bezoekt in ieder geval de conferentie Health 2.0 in Santa Clara. Geduren de drie dagen krijg je daar alle nieuwe ontwikkelingen te zien en te horen op het gebied van Digital Health, Big Data, Wearables (zoals de de Apple Watch en vele anderen), Zelfdiagnostiek, EPD's (electronische patienten dossiers), etc etc.

Naast de conferentie brengen we o.a. bezoeken aan Google, Nextdoor, een ziekenhuis, etc. Bedrijven die allemaal bezig zijn met innovatie in de zorgwereld. Bedrijven die de zorgwereld zullen gaan veranderen.

Dat de zorgwereld snel zal veranderen is zeker. Maar hoe? Dat weten weet niemand precies. Daar hoop ik de komende week weer wat meer zicht op te krijgen.
Welke technieken hebben de toekomst?
Hoe zal de zorgwereld georganiseerd gaan worden?
Wie krijgt de regie in de zorgwereld?
Welke sociale gevolgen hebben al deze veranderingen?

Meer vragen dan antwoorden op dit moment. Maar ik hoop jullie de komende week mee te nemen op mijn ontdekkingsreis.

Het leuke aan deze reis, si dat er ook 10 jonge ondernemers meegaan. Op uitnodiging van het Nederlandse Consulaat in San Francisco gaan zij zich presenteren aan de Amerikaanse Zakenwereld (en ook een beetje aan ons reisgezelschap).

De reis is georganiseerd door VitaValley en het Consulaat (i.s.m. Slimmer Leven 2020). Zij hebben een super programma in elkaar gezet. Daar kan het niet aan liggen. De ontdekkingsreis kan beginnen.

Ik zal jullie vanaf zondag 5 tot en met zaterdag 11 oktober op de hoogte houden van mijn waarnemingen en ontdekkingen.

Zo kunnen jullie een beetje meekijken op mijn tocht door Silicon Valley en de wereld van de EHealth

Het gaat beginnen !!!

Silicon-Valley-map_

1. Nina:
    29 september 2015
    Succes en kom met veel inspiratie terug!
  2. Resi:
    30 september 2015
    Klinkt leuk !
  3. Hans scholten:
    30 september 2015
    In elk geval de plek waar de "regels van het spel" worden veranderd. Veel plezier en inspiratie
  4. Wil:
    1 oktober 2015
    Lijkt een boeiende en inspirerende reis te worden. Leuk om je blog te mogen lezen, goede reis en veel inspiratie gewenst.
  5. Trudy:
    1 oktober 2015
    Goede reis en veel succes!
  6. Margreet Verdel:
    1 oktober 2015
    ben benieuwd waar je mee terug komt en of er ook leuke/inspirerende dingen/nieuwtjes zijn voor jonge ouders en hun kinderen.
    Ik zal je volgen en hoor het graag.
  7. Madeleen:
    2 oktober 2015
    Interessante reis! Heb je ook interessante reisgenoten, zoals mensen die werken bij verzekeraars, of bij de overheid?
  8. Elles:
    2 oktober 2015
    Klinkt als een inspirerende trip, veel succes & ook plezier. Ik ga jouw verhalen volgen.
  9. Cobie:
    2 oktober 2015
    Ik ben met name benieuwd naar Welke sociale gevolgen hebben al deze veranderingen? en eventuele inzichten, (on)mogelijkheden en andere ideeën .Veel inspiratie!
  10. Mieke:
    3 oktober 2015
    Bekijk de ontwikkelingen maar kijk ook door de bril van de cliënt en volg je gevoel
    Succes
  11. Alexander:
    5 oktober 2015
    Hoi Marc,
    Goede reis gehad?
    Ik ben benieuwd naar je ervaringen en kijk uit naar je verslag!
  12. Joris:
    5 oktober 2015
    Vanuit de innovatie werkplaats volgen we de verhalen met interesse. veel plezier en 'Pay it Forward'.
  13. Saskia van der Hilst:
    9 oktober 2015
    Hoi Marc,
    Hoe was je week? Ben zó benieuwd naar je verhalen!
    Mag ik ze plaatsen als blog op onze companypage op LinkedIn?
    Verwijs ik er ook naar via Twitter en Google+...
    gr. Saskia