De voorbereiding en Dag Hammerkjold

1 april 2015 - Cairns, Australië

Great Barrier Rif

Welkom op mijn nieuwe reisblog bij Reislogger! Helaas werkte de andere niet goed. Ik kon geen foto's uploaden en de volgers werden niet gewaarschuwd als ik een nieuwe blog geschreven had.
Ik ga deze website nu dus gebruiken om iedereen op de hoogte te houden van mijn reis. Kom dus snel een keertje terug voor de nieuwste reisverhalen en foto’s. Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van mijn belevenissen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst!

Ik ga de eerste 6 verhalen ook nog op reislogger zetten. Zodat het een geheel blijft

Maandag 23 maart.

De langste reis, is de reis naar binnen ...

Dit is een uitspraak van Dag Hammerskjold (in de vijfiger jaren van de vorig eeuw Secretaris Generaal van de Verenigde Naties.

Maar soms moet je op reis gaan voor "de langste reis" !

Deze toevoeging is van mij zelf , nadat ik deze uitspraak hoorde.

De reisbescheiden zijn binnen. De reis "Pacific Highlights" is geboekt. 31 dagen Australie, Nieuw Zeeland en Fiji.

Het reisschema is hieronder weergegeven. Tien vluchten, enkele busreizen, twee treinreizen en een aantal boottochten. Mogelijk ook nog een helicoptervlucht. Het lijkt een strak schema. Of dat ook zo is, zal moeten blijken. Iedereen zegt dat de bevolking van Oceanie erg relaxed is. Daar houd ik me maar aan vast.

De voorbereidingen zijn in volle gang. Zonnebrandcreme, een nieuw fototoestel en een nieuw zakmes zijn de laatste veroveringen. Zonnebrandcreme speciaal voor The Red Centre of Australia ( Ayers Rock in The outback). Het nieuwe fototoetsel kan tot 12 meter onderwater foto's maken : Great Barrier Reaf here we come ! En het zakmes .. tja een verkenner is op alles voorbereid, toch?

Ik heb mijn eerste afspraak ook algemaakt. PJ (een vriend van Joris) die in Nederland bij Shell heeft gewerkt is zo aardig om mij wat van Sydney te laten zien. Wij kennen PJ van de bruiloft van Joris & Piyali in New York. En van enkele leuke feestjes bij Joris in Den Haag.

PJ Shanmugan is an experienced strategist, government affairs advisor and international business advisory specialist whose diverse career has encompassed roles with international organisations such as the World Bank Group, Shell International and Egon Zehnder in locations including Sydney, Amsterdam, The Hague and London.

Het is natuurlijk erg leuk om te worden rond geleid door iemand die Sydney echt kent. Ik zie daar naar uit. En het helpt me om er langzaam aan te wennen, dat ik helemaal alleen op reis ben. Toch nog even een bekend gezicht in mijn buurt.

Morgen gaan de voorbereidingen weer verder.

1. Reislogger:
    1 april 2015
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!