De partucliere markt voor thuiszorg

8 oktober 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Als de particuliere markt voor thuiszorg nou ergens goed tot ontwikkeling zou moeten komen, dan is het wel in de USA. En dat lijkt nu ook echt te gaan gebeuren met Honor.

Honor is een jong bedrijf, dat net 20 miljoen dollar heeft opgehaald om hoogwaardige thuiszorg te gaan verlenen. Voor 25 dollar krijg een uur zorg. Daarnaast kun je allerlei aanvullende service krijgen. Maaltijden, Hulp bij medicijn inname, Transport, Huishoudelijke Zorg, Persoonlijke zorg & hygiëne, Gezelschap, etc.

Eigenlijk is dat precies hetzelfde als ZuidZorg samen met ZuidZorg Extra kan bieden. Sterker nog wij bieden meer (verpleging, medische specialistische verpleging etc), maar toch is het goed om nog even verder te lezen.

Zij bieden namelijk een stukje software dat een snelle matching mogelijke maakt tussen client en zorgverlener. Ze geven de garantie dat er binnen 2 uur zorg geleverd kan worden.
Daarnaast geven ze de garantie dat ze alleen werken met top-personeel. Ze nemen de beste 5% van de zorgverleners een contract aan. En garanderen zo gastvrijheid oftewel hospitality. In de folder zie ik alleen maar jonge, lachende zorgverleners staan.

En wat is de ambitie van Honor? Ze willen een jaar een unicorne worden (1 miljard dollar omzet of meer).

En gaat ze dat lukken? Het zou zo maar kunnen....

honour  honour (2)

Kijk nog even naar de foto's die zijn bijgevoegd.
Een plaatje van een spreker op het Nederlandse Consulaat. Dit plaatje laat zien waar het de Amerikaanse investeerder om gaat. Om Dollars & Amerika. De rest is absoluut niet belangrijk. Kwaliteit van zorg is mooi, maar alleen als het ook minder kost.

Tja en dan sluit ik toch maar af met een plaatje van de skyline van San Francisco. Het consulaat is gevestigd op de 31e verdieping van een wolkenkrabber.

SF

Mooi plaatje toch?