Google Life Sciences

5 oktober 2015 - Santa Clara, California, Verenigde Staten

57.000 googlisten op 1 campus.

IMG_0419IMG_0424IMG_0428IMG_0425

Vanochtend begon de dag met een bezoek aan Google.
Je ontkomt er niet aan om toch wel een beetje onder de indruk te raken van dit bedrijf.

57.000 jonge mensen die werken op een campus. Nou ja, het is waarschijnlijk meer "werken en leven", want als we de berichten mogen geloven werken ze 16 uur per dag. Gelukkig hoef je er niet alleen te werken. Je kunt er ook sporten en naar het cafe gaan.

Google laat op de campus 1000 bloemen bloeien. Naast de lange termijn research projecten, koopt Google vele kleine Start Ups op. Ze komen in dienst bij Google en mogen daar verder werken aan de ontwikkeling van hun producten.

Zo ontmoette wij een oudere jongere die werkte aan een lepel voor Parkinson patienten. Daarna kwamen in contact met Raph. Die werkte pas enkele maanden bij Google.
Ze hadden hem bij de introductie vertelt dat hij niet moest proberen om slimmer te zijn dan de rest. Your brain will explode, was de waarschuwing die hij kreeg. Hij moest ook niet proberen harder te werken dan de anderen. Your body will explode, kreeg hij te horen.

Just be nice! was de wijzeles die hij mee kreeg. En tot nu toe vond hij het leuk.

Je vraagt je af, hoe zo'n bedrijf wordt aangestuurd. Toch maakte Google een goed georganiseerde indruk. Ze werken in kleine teams, maar zijn zeer open naar elkaar. Een echte netwerkorganisatie dus.

Via een intern WIKI netwerk delen ze hun activiteiten met elkaar. Via GoLink melden ze waar ze mee bezig zijn. Kortom "communiceren" is hier een "must".

Toch erg leuk om hier geweest te zijn
Ben there! Done it! Bought the Tshirt

1. Daan Dohmen:
    5 oktober 2015
    Leuk hoor Marc! Gaaf met je mee te kunnen reizen zo!
    groetjes, Daan
  2. Carla van de Ven:
    5 oktober 2015
    Ik volg je graag, Marc! Ben benieud naar je ondervindingen! Succes!